Ali lahko ogrevanje sedežev, volana in stekel izprazni akumulator? | Avtodeli GMT
B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Ali lahko ogrevanje sedežev, volana in stekel izprazni akumulator?

Ali lahko ogrevanje sedežev, volana in stekel izprazni akumulator?

Gretje vetrobranskega stekla je že dolga leta eden najbolj priljubljenih pripomočkov voznikov v mrzlih jutrih. V zadnjih letih pa stalnica v vozilu postaja še ogrevanje volanskega obroča in sedežev. Kako obremenjen je zaradi tega akumulator vozila in ali lahko ob hkratni uporabi vseh sistemov pride do njegove izpraznitve?

Danes večina ljudi že dobro pozna sisteme za udobje v vozilu v zimskem času, kot so ogrevani sedeži, volan ali vetrobransko steklo. Bistvena prednost ogrevalnega sistema je udobje, saj se volan hitro ogreje na 32 stopinj Celzija, enako velja za sedeže. Voznik sicer lahko s pritiskom na stikalo kadarkoli vklopi ali izklopi gretje, pri sedežih lahko celo tristopenjsko nastavlja moč gretja. Ogrevan volan greje na tistem delu volanskega obroča, ki je ob pravilnem držanju v območju rok. Na začetku pojava tehnologije ogrevanih sedežev je bilo ogrevano le sedišče, kasneje pa tudi naslon sedeža.

V mrzlih jutrih se sedeži in volanski obroč hitreje ogrejejo kot kabina vozila, zato si lahko voznik odpne ali celo sleče debelo jakno, zaradi česar bo varnostni pas bolje opravil svojo nalogo v kritični situaciji. Za vožnjo voznik ne potrebuje niti rokavic. Ponuja ugodnejši občutek za roke, hkrati pa ne smemo spregledati elementa varnosti.

Toplota se generira s tokom, ki teče skozi ogrevalne žice. Na volanskem obroču se žica ovije okoli celotnega oboda obroča, zato da se toplota porazdeli enakomerno. Tako ni vroč le en del volanskega obroča.

Električni grelni sistemi v vozilih porabljajo veliko količino električne energije, ki jo morata zagotavljati akumulator in alternator, a se voznikom ni treba bati, da bi se zaradi številnih vklopljenih virov porabnikov energije izpraznil akumulator. Primož Rožnik, tehnični inštruktor v podjetju GMT in ADEL in trikratni mehanik leta pojasnjuje, da so zato v novejših vozilih akumulatorji in alternatorji izboljšani in ojačani z novimi tehnologijami, da lažje zadovoljijo povečane potrebe po električni energiji. »Se pa v praksi kaže, da kljub temu akumulatorske baterije odpovedujejo pogosteje, kot so pred leti. Tveganje za izpraznitev akumulatorja zaradi uporabe gretja sedeža in volana je sicer majhno, saj ogrevanje deluje samo ob prižganem motorju. Kljub temu pa se lahko zgodi, da pod pogojem uporabe teh sistemov pri ponavljajočih se kratkotrajnih vožnjah izpraznimo baterijo do te mere, da ni več sposobna zagnati motorja,« dodaja Rožnik. Obremenitev alternatorja je lahko večja od njegove zmogljivosti in se dodatna energija črpa iz akumulatorja, ki pa zaradi prekratkega časa delovanja motorja nima možnosti nadomeščanja izgube.

Ogrevanje volana

Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna