B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Telematika bo spremenila delo mehanikov

Telematika bo spremenila delo mehanikov

Delo mehanika je na prelomnici. Prihajajo električni avtomobili, v vozila vstopa telematika. Neodvisni mehanik brez mreženja ne bo preživel, je prepričan Primož Rožnik, vodja tehničnih izobraževanj v skupini GMT, ki je pripravil teme predavanj za 12. Tehnološko konferenco.

Danes iz ust mehanika večkrat slišimo, da je delo manj umazano, a zahteva več računalniškega znanja in diagnostičnega pristopa do odpravljanja napak.

Na diagnostiki je velik poudarek, saj je vse računalniško nadzorovano v vozilu. Brez dobre diagnostike, brez podajanja diagnoze, ni samo tester čudežna palčka. Tester je orodje, ki ga moraš znati uporabljati.

Moto Tehnološke konference so tudi izzivi, ki jih prinaša prihodnost. Izzivi bodo različni, od elektrike do telematike, do tega, da so velika težava za neodvisne mehanike sami proizvajalci vozil, ki ščitijo svoje pooblaščene mehanike, da prvi dobijo pravo informacijo.

To je težava. Večino znanja lahko dobimo, za od 25-30 odstotkov znanja pa se moramo krepko potruditi, da pridemo do podatkov in znanja. Oziroma moramo to plačati. V prihodnje bo ta odstotek zgolj večji. Ravno tema telematike je zelo zanimiva. Danes je to zgolj opozorilo, v nekaj letih pa se bo to zelo spremenilo. Takrat bomo imeli več težav do dostopa podatkov. Prav zato bo povezovanje neodvisnih serviserjev v razne servisne mreže nujno.

Ko govoriva o telematiki, misliva na to, da bo lastnik avtomobila že vnaprej, preden se bo okvara zgodila, dobil informacije, da mora v servisno delavnico, ne šele takrat, ko se bo okvara dejansko zgodila?

Tako je. S telematiko lahko napovemo, kdaj bo težava nastala in kje. Določeni indici napovedujejo, kaj bo odpovedalo. Na primer, da bodo senzorji sporočali, da je v pnevmatiki premalo tlaka. Sam osebno že imam telematiko inštalirano v vozilu in jo nadziram preko pametnega telefona. Takoj vidim, kdaj se pojavi napaka. Sama aplikacija te na težave opozori, preden sploh zasveti opozorilna lučka.

Je to dobro za serviserje?

Seveda je, saj lahko stranko vnaprej opozorimo na težave, kdaj se bo zgodila okvara, kam se odpraviti, na primer, če bodo imeli določen del v akciji. To bo zanimivo tudi z vidika marketinga. Čisto banalna stvar, v primeru dežja avto ve, da je težava na sistemu za brisalce, javi napako v tovarno, voznik pa dobi sporočilo, da zmanjša hitrost. V prihodnosti se bo hitro zgodilo, da bo proizvajalec vozila s povratno informacijo na zaslon vozila zapisal, da imate slabe brisalce, saj senzor za dež zaznava, da se vetrobransko steklo ne suši. Hkrati boš prejel akcijo enega servisa v bližini.

Kaj to pomeni za nepooblaščene serviserje?

Ne bo nam odklenkalo, vedno se znajdemo. Bo pa bistveno težje. Poglejmo, samo za BMW je treba plačati pet evrov na mesec, da dobiš le delček podatkov. Če izračunamo, da ima manjša delavnica nekje 200 do 500 vozil letno, ki so naše stalne stranke, in če želimo imeti dostop do podatkov, da jih bomo lažje dobili na servis, pa je več sto vozil po pet evrov na mesec za nekega neodvisnega mehanika velik znesek.

Kakšen je ugled neodvisnih mehanikov v primerjavi s pooblaščenimi serviserji?

Mnenja o neodvisnih mehanikih so deljiva. Tisti, ki veliko časa vlaga tudi v svoje znanje, dobi priznanja od svojih strank in je velikokrat bolj spoštovan, kot so pooblaščeni serviserji. Po drugi strani pa ne bi rad delal velikih razlik. Največja težava necenjenja našega poklica je v nas samih. Sami sebe moramo ceniti in zagovarjati svoje stališče in svoje znanje. Danes ni dovolj, da znaš le dobro popraviti avtomobil, ampak moraš znati stranki tudi dobro razložiti, zakaj se je nekaj okvarilo oziroma zakaj je prišlo do napake.

Del Tehnološke konference je bil tudi praktični del v GMT Avto akademiji.

Prav je, da se tovrstne akademije ustanavljajo in razvijajo, da poskušamo dvigniti raven servisiranja vozil v Sloveniji na višji nivo, saj bomo s tem tudi izboljšali varnost na slovenskih cestah.

Komu pa bo namenjena Avto akademija?

Namenjena bo vsem serviserjem, dijakom v srednjih šolah, stroki. V osnovi je tudi Tehnolološka konferenca namenjena dijakom, profesorjem, poklicnim mehanikom, tudi splošni javnosti, če koga to zanima. Je pa specifična. Ne gre le za podajanje določenih znanj, ampak je bistvo tudi povezovanje.

Telematika

Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna