B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Število predelav na plin bi se moralo povečevati

Število predelav na plin bi se moralo povečevati

Izbira avtomobila, ki ponuja pogon na plin je po mnenju mnogih še vedno premalo pogosta. Strokovnjak za naknadno vgradnjo Janez Hribar pravi, da je plin v primerjavi z bencinom in dizlom čistejša in ugodnejša alternativa.

Predelava na plin je mogoča za večino bencinskih avtomobilov, izjeme so le nekateri starejši motorji in določeni sodobni z neposrednim vbrizgom goriva. Kot je tudi na 13. Tehnološki konferenci povedal Janez Hribar z Avtoservisa Hribar, je ključna strokovnost, ki naj ima prednost pred ceno, saj lahko slaba vgradnja povzroči veliko preglavic. Sicer pa mora biti vgradnja takšna, da kar najmanj ovira vzdrževanje in servisiranje vozila, ki tudi po predelavi ostaja enako. Po predelavi je potrebno še dodatno vzdrževanje in servisiranje plinskega sistema.

Slabo vgrajen sistem lahko povzroči nemiren tek motorja pri nižjih vrtljajih, recimo pri rahlem pospeševanju pri okoli 2.000 vrtljajih motorja, pravi Hribar. Takšne težave so prej vidne ob uporabi plina, motor pa lahko na bencin še vedno deluje normalno, ker iskra v zmesi bencin/zrak lažje preskoči kot v mešanici plin/zrak. Zato se pri predelanih vozilih priporoča uporaba »svečk za plin«, ki imajo manjši razmik med elektrodama in nekoliko višjo toplotno vrednost.

Stroški vzdrževanja so nekoliko višji, saj tudi plinski sistem zahteva servisiranje in vzdrževanje. Ob vsakem servisu je poleg predpisanega obsega dela treba preveriti plinotesnost sistema ter pritrditve posameznih komponent plinskega sistema. V osnovi ob rednih servisih ni treba spreminjati nastavitev plinskega sistema, se pa vedno preverijo. Novejši sistemi, ki so povezani z OBD vozila, nastavitve po potrebi korigira kar plinska krmilna enota. Vsak plinski sistem ima ustrezen program, ki poleg nastavitev omogoča tudi njegovo diagnostiko na servisih. Če gre za tip motorja, ki potrebuje aditiv za zaščito zgornjega dela motorja, se strošek pri porabi 10 litrov na 100 prevoženih kilometrov poveča za okoli 20 evrov na 10.000 prevoženih kilometrov.

Hribar je prepričan, da bi se moralo število predelav na plin na račun vseh prednosti, vse bolj povečevati. A se letna statistika vrti okoli enakih številk. Toliko težje razumljivo, ko naš sogovornik trdi, da je plin edina prava alternativa, tako na račun manjših emisij v primerjavi z bencinom in nafto kot samih stroškov goriva. Pravi, da je in tudi bo popularizacija plina odvisna predvsem od zakonov in predpisov, ki jih bodo morali proizvajalci avtomobilov v prihodnosti upoštevati.

Plin

Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna