B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Koncept oljne kartuše Nexcel

Koncept oljne kartuše Nexcel

Castrol je zasnoval oljno kartušo, ki omogoča hitro menjavo motornega olja in ustreznega filtra. Po zagotovilih konstruktorjev celica pospeši tudi ogrevanje olja, zmanjšuje porabo goriva in izpuste ogljikovega dioksida, poenostavi servisiranje in je okolju prijaznejša.

Osnovni način menjave motornega olja se v bistvu ni spremenil, že odkar so začeli uporabljati olje za podmazovanje delov v motorjih z notranjim zgorevanjem. Pri Castrolu, ki sodi pod okrilje naftnega giganta BP, pa so že pred časom začeli razvijati zanimivo rešitev, tehnološko napredno oljno kartušo Nexcel, in jo najprej poskusno vgradili v visokozmogljive športnike, nato pa tudi v nekatere serijske modele.

Pametna kartuša s filtrom in oljem V ohišju, katerega velikost je mogoče prilagoditi posameznemu modelu vozila, so nameščeni oljni filter in količina olja, ki jo potrebuje določen motor za delovanje, ter krmilna elektronika s senzorji, ki bdijo nad spremljanjem količine stanja motornega olja v vozilu. V vozilu pa sta vgrajena ležišče kartuše in prilagojen črpalni sistem za olje. Po zagotovilih konstruktorjev je mogoče celotno menjavo opraviti v devetdesetih sekundah; vozila ni treba dvigniti z dvigalom in čakati, da olje odteče skozi ventil na spodnjem delu motorja, ampak lahko mehanik menjavo opravi z »normalnim« dostopom z vrha motorja. Ko pride čas za menjavo, oljna črpalka v vozilu prečrpa olje v oljno celico, ne glede na temperaturo olja, mehanik pa brez dodatnega orodja odstrani rabljeno celico in namesti novo. Ko elektronika zazna namestitev, poskrbi za prečrpavanje ustrezne količine svežega olja v motor.

Okolju prijaznejša Ker predstavlja oljna celica zaprt sistem, je možnost onesnaženja v delavnici manjša ter delo mehanika lažje in z manj možnosti za poškodbe, na primer opekline na vročih delih motorja, ogretega, da se pri klasični menjavi olajša in pospeši iztekanje starega olja. Rabljene celice lahko prevzame dobavitelj ali specializirano podjetje za reciklažo, kar omogoča predelavo rabljenega olja v druga maziva pa tudi morebitno obnovo in vnovično uporabo ohišij oljne celice. Pomembna podrobnost je tudi dejstvo, da je izrabljeno olje »sledljivo« in v njem zaradi zaprtosti sistema ne more biti drugih primesi, kar poenostavi reciklažo.

Poleg omenjenih prednosti pri samem postopku menjave in reciklaži pa pri Castrolu poudarjajo, da lahko oljna celica zagotovi tudi boljše rezultate pri porabi goriva in nižje količine škodljivih izpustov. Krmilna elektronika namreč lahko nadzoruje dejansko količino olja v motorju in črpalki ukaže prečrpavanje po potrebi. Ob zagonu motorja bi bilo tako v motorju manj olja (med preizkusi so ugotovili, da je mogoče v številnih ciklih delovanja motorju odvzeti tudi do dva litra olja), kar bi pospešilo segrevanje in vplivalo na porabo goriva oziroma izpuste ogljikovega dioksida. Pri Castrolu ob tem navajajo podatek, da motorji izgubijo približno 20 odstotkov energije goriva s segrevanjem kovinskih delov, hladilne tekočine in olja.

Prilagajanje velikoserijskim modelom Doslej so oljno celico preizkušali predvsem v zmogljivih Aston Martinovih športnikih in nekaterih izbranih velikoserijskih modelih. Pri Castrolu pa si med drugim prizadevajo poiskati cenejše materiale za izdelavo ohišij, ki bi bili cenovno vzdržni za vse razrede vozil, hkrati pa poudarjajo, da je mogoče celico prilagoditi tako za sistem z mokrim kot tudi suhim oljnim koritom. Obenem pa lahko po zaslugi »zaloge« olja v pametni celici, ki prilagaja količino olja v motorju, zmanjšajo velikost oljnega korita ter s tem znižajo višino motorja, istočasno pa povečajo učinkovitost podmazovanja motorja v različnih ciklih delovanja.

Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna