B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Rešitev za klimatske naprave hibridov

Rešitev za klimatske naprave hibridov

Hibridni pogoni tudi v tehnologijo klimatskih naprav prinašajo precej sprememb, na katere je med drugim uspešno odgovoril dobavitelj avtomobilskih sklopov Denso.

Ko se namreč hibridni ali električni avtomobil ustavi, denimo pred semaforjem, se izključi tudi njegov motor, s tem pa se med drugim prekine delovanje konvencionalnega kompresorja klimatske naprave, ki seveda tedaj ne hladi potniškega prostora. Rešitev za to težavo prihaja v obliki kompresorja klimatske naprave s pogonom na elektromotor.

Skrbno nadzorovano delovanje kompresorja

V središču električnega kompresorja za klimatske naprave je kontrolna enota, ki primerja želeno temperaturo evaporatorja (ki jo izračuna na podlagi temperature in vlažnosti kabine, temperature okolja, intenzivnosti osončenja, hitrosti avtomobila in nastavljene želene temperature) z dejansko temperaturo evaporatorja in na tej podlagi izračuna rotacijsko hitrost, ki jo preko kontrolne enote električnega vozila posreduje inverterju oziroma pretvorniku električne energije. V primeru, da pride do nenormalnosti v delovanju električnega pogonskega sklopa, kontrolna enota električnega avtomobila ustavi delovanje inverterja.

Za pogon kompresorja skrbi brezkrtačni motor, ki v vlogi rotorja uporablja permanentni magnet, v vlogi statorja pa navitje. Inverter enosmerni tok iz visokonapetostne baterije pretvarja v trifazni sinusoidni izmenični tok, ki ga pošlje v stator elektromotorja, ta pa s pomočjo magnetnega polja zasuka trajni magnet v vlogi rotorja. Inverter s spreminjanjem frekvence pogonskega toka spreminja tudi vrtilno hitrost elektromotorja.

Sestava električnega kompresorja

Električni kompresor sicer sestavlja več komponent. Kompresorska enota z vijačnim kompresorjem, ki ga sestavljata spiralni stacionarni vijak in gibljivi vijak enakega tipa, skrbi za črpanje, stiskanje in sproščanje hladilnega sredstva. Elektromotor poganja kompresorsko enoto, inverter pa skrbi za napajanje elektromotorja z elektriko. V kompresorsko sekcijo je vgrajen še oljni separator, ki izloči olje iz hladilnega ciklusa. Ker kompresor deluje na visokonapetostni tok, je med elektromotorjem in kompresorsko sekcijo potrebna še električna izolacija, ki jo opravi visoko izolativno kompresorsko olje ND-OIL11.

Ker se pri delovanju motorja tvori veliko toplote, je skozenj speljano na nizko temperaturo ohlajeno hladilno sredstvo, ki ohladi motor in stabilizira njegovo delovanje. Istočasno hlajenje potrebuje tudi inverter, ki ga prav tako hladi ohlajeno hladilno sredstvo.

Posebno pozornost zahteva tudi ravnanje z električnim kompresorjem, saj mora mehanik poskrbeti, da pred servisom klimatske naprave kompresor odklopi od vira visoke napetosti.

Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna