B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Ali glede menjave olja poslušati proizvajalca avta ali proizvajalca menjalnika?

Ali glede menjave olja poslušati proizvajalca avta ali proizvajalca menjalnika?

Veliko avtomobilskih znamk ne predvideva menjave olja v avtomatskem menjalniku, češ da bo zdržalo celotno življenjsko dobo avtomobila.

Proizvajalci govorijo o tako imenovani doživljenjski zmogljivosti olja, ki naj bi ohranil primerne lastnosti tudi po visokem številu prevoženih kilometrov. A kakšna je ta doba? Pol milijona kilometrov prav gotovo ne, morda niti 150 tisoč ne.

Če glede menjave olja v istem menjalniku vprašate tistega, ki ga je izdelal, bo vseeno priporočal menjavo. Takšen primer je na primer znamka BMW, ki v številnih modeli uporablja avtomatski menjalnik proizvajalca ZF. Ta proizvaja tudi menjalnike za Audi in še številne druge znamke. BMW za svoje modele pravi, da menjava olja v menjalniku ob normalni uporabi avtomobila ni potrebna. ZF pa za mehanike na izobraževanjih in v servisnih podatkih izdaja priporočila, da je potrebno olje menjati vsakih 80 do 120 tisoč kilometrov.

Podobno svetuje tudi drugi veliki dobavitelj menjalnikov, japonski Aisin. Priporoča redno menjavo olja, medtem ko recimo znamka Volvo, ki uporablja njegove menjalnike, lastnikom zagotavlja doživljenjsko dobo olja.

"Na vsak način bi upošteval priporočila proizvajalca menjalnikov," pravi Primož Rožnik, tehnični inštruktor pri GMT. "Redna menjava olja je najboljši porok, da bo življenjska doba menjalnika dolga, da bo prestavljanje ostajalo gladko in da ne bo prihajalo do pretirane obrabe sestavnih delov. Ob tem pa je potrebno opozoriti na pomen kakovostnega nadomestnega olja."

Čeprav olje v menjalniku ni izpostavljeno takšnim pritiskom in temperaturam, kot motorno olje, pa z veliko prevoženimi kilometri vseeno pride do izgubljanja viskoznosti in zasičevanjem s kovinskimi delci ali celo vodo. V teh primerih bo prihajalo do hujših posledic, kot so zdrs mokre sklopke, abrazije sestavnih delov ali v najslabšem primeru do popolne odpovedi menjalnika.

Novo olje v menjalniku je rdečkasto rožnate barve. Ko olje potemni ali postane mlečno (vdor vode), je to znak, da je menjava nujna.

V trgovinah GMT in Adel imamo na zalogi olje za različne tipe avtomatskih menjalnikov.

Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna