B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Ko je na cesti veliko vode, vas lahko reši dobra pnevmatika

Ko je na cesti veliko vode, vas lahko reši dobra pnevmatika

Tako imenovani akvaplaning je ena najbolj nevarnih situacij, ki se lahko primerijo vozniku na cesti, saj lahko sprednji ali zadnji del v veliki količini vode na cestišču dobesedno splava, voznik pa, ko mu enkrat vzame oblast nad avtom, praviloma nima drugih možnosti, kot da stisne zavoro na vso moč in upa na kolikor toliko ugoden konec. Nasvet, da je potrebno v močnem dežju še posebej paziti na hitrost, ni iz trte izvit, veliko vlogo pa ima tudi kakovost pnevmatik. A tudi tiste najvišjega kakovostnega ranga ne pomagajo, če je profila le še za nekaj milimetrov. Zavorna pot se povečuje s kvadratom hitrosti. To pomeni, da se, če je pri hitrosti 50 km/h zavorna pot na suhi podlagi devet metrov, pri hitrosti 100 km/h zavorna pot poveča za štirikrat, na 36 metrov. Ob deževju se ta pot še poveča za četrtino, pri zaviranju po klancu navzdol pa se zaviralna pot, odvisna je od teže vozila in ohranjenosti pnevmatike, podaljša še za nadaljnjih 20 odstotkov.

Če gre za običajno zaviranje naj bo to nežno, pri zaviranju v sili pa je treba na stopalko zavore pritisniti na polno. Da bi pravočasno in pravilno zavirali v sili, je treba pravilno sedeti in volan trdno držati z obema rokama, saj se tako najbolje čuti obnašanje zadka vozila. Neravnina ali večja višina vode na cesti lahko povzroči splavanje vozila. Tedaj je potrebno volan držati trdno, brez zavijanja, hkrati stisniti sklopko, saj lahko vozilo sicer ugasne, in jo držati, dokler kolesa spet ne dobijo oprijema s podlago. Svojo vlogo pri tem opravita zavorni sistem (ABS) in elektronski stabilizacijski sistem (ESC), ki samodejno poravna vozilo. S sistemom ABS je mnogo lažje zavirati, saj je avto lažje obvladovati. Pri akvaplaningu pri hitrosti nad 80 km/h v prvem delu zaviranja pride do blokade koles, saj pnevmatike ne zmorejo pridobiti oprijema na trdni podlagi, šele ko pnevmatika uspe izpodriniti vodo izpod svoje stične površine, začne delovati zavorni sistem z ABS in učinkovito zavira. Prednost sistema ABS je v tem, da uspemo avto obdržati stabilnega, z njim je zavorna pot neprimerno krajša. ESC je izredno priporočljiv, že pri zaviranju pri akvaplaningu lahko pride do izgube stabilnosti vozila, pri tem pa ESC samodejno poravna vozilo.

Ključnega pomena za zaustavitev so pnevmatike. Razlika pri zaviranju z dobro oziroma slabo pnevmatiko je na avtocesti je tudi 40 metrov. V dežju naj se varnostna razdalja podaljša za dvakrat, iz dveh na štiri sekunde. Za orientacijo služijo kontrolne točke. Pri 130 km/h prevozimo 72 metrov, v dobrih razmerah pa je zaviralna pot pri taki hitrosti 65 do 70 metrov. V GMT trgovinah po vsej Sloveniji ponujamo pestro izbiro najbolj kakovostnih pnevmatik. Obiščite nas, naši strokovno podkovani prodajalci pa vam bodo znali svetovati katera pnevmatika je najbolj primerna za vaš tip vozila in vožnje.

Mokro cestišče

Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna