B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Motorni deli

Vžigalne svečke

vžigalna svečka
Vžigalne svečke se uporabljajo izključno pri motorjih z notranjim zgorevanjem (bencinski motorji). Njihova naloga je zagotoviti, da se v zgorevalni komori vžge zmes zraka in goriva, ki potem po doseženi napetosti med maso in osrednjo elektrodo da iskro-električni tok, ki traja približno 2 ms. S tem zanesljivo pride do vžiga zmesi tudi pri različnih mešalnih razmerjih. Potrebna električna energija se preko vžigalne tuljave prenese na vžigalni kabel. 


Ta avtodel ne smemo zamenjati z žarilnimi svečkami, ki so nameščene le v dizelskih motorjih.


Žarilne svečke

žarilne svečke
Žarilne svečke so nameščene v dizelskih motorjih in njihova naloga je, da ogrejejo zgorevalno komoro, zato da se pri vžigu motorja zmes zrak-gorivo lažje vžge. Ta rezervni del ne smemo zamenjati z vžigalnimi svečkami, ki so nameščene le v bencinskih motorjih. 

Kdaj je treba zamenjati žarilne svečke? Ko opazimo podaljšan čas vžiga ali povečane dimne emisije pri hladnem zagonu. Če svečke niso več funkcionalne, jih je potrebno hitro zamenjati, saj je sicer po nepotrebnem obremenjen zaganjač. V naši trgovini na voljo žarilne svečke različnih modelov in blagovnih znamk.

Bati motorja, batni obročki, batni sornik, ojnice in ležaji

bati motorja, batni obročkiBati morajo med svojim gibanjem tesniti zgorevalni prostor proti ročičnemu ohišju, prenašati tlak plinov, silo zaradi tlaka pa prenesti na ročično gred. Batni obročki morajo biti elastični in se pri montaži na bat ne smejo trajno deformirati. Z batnim sornikom sta povezana bat in ojnica. Ojnica povezuje bat z ročično gredjo, prenaša batne sile na ročično gred in ustvarja vrtilni moment na ročični gredi. Ojnica mora imeti veliko mehansko trdnost, vendar majhno maso tako, da so masne sile čim manjše. Ležaji so opora in vodijo ročične gredi.

Ročična gred, vztrajnik, izravnalne gredi

ročična gred
Ročična gred pretvarja premočrtno gibanje batov v vrtenje, pretvarja ojnične sile v vrtilni moment, prenaša večji del vrtilnega momenta na vztrajnik in sklopko, z manjšim delom poganja krmilni mehanizem, oljno črpalko, razdelilnik vžiga, črpalko goriva in hlajenjen motorja ter generator.

Vztrajnik lahko energijo sprejema in spet oddaja. Med delovanjem motorja vztrajnik s svojo energijo premaguje »mrtve lege« in nedelovne gibe. Na vztrajnik je nameščena tudi sklopka, ki prenaša vrtilni moment motorja na menjalnik. Za zadušitev nihanja so motorji opremljeni na obeh straneh ročične gredi in izravnalnimi gredmi, na katerih so razporejene določene uteži.

Valj, glava motorja, pokrov odmične gredi motorja, ventili, odmična gred, turbo polnilnik

Valj skupaj z batom oblikuje zgorevalni prostor motorja, vzdržati mora visok zgorevalni tlak, hitro oddajati sprejeto toploto hladilnemu sredstvu in natančno voditi bat. Glava motorja je zgornji del zgorevalnega prostora. Z vijaki je pritrjena na ohišje motorja in zatesnjena s tesnilom. V glavi motorja so nameščene vžigalne svečke in deli krmilja motorja npr. ventili in odmična gred. Glava motorja mora prenesti zgorevalni tlak in je močno toplotno obremenjena, zato jo je potrebno dobro hladiti.

Pokrov odmične gredi motorja - pokriva odmično gred. Ventili skrbijo za polnjenje svežih plinov od začetka do konca sesalnega tlaka ter krmilijo iztekanje izpušnih plinov od začetka do konca takta. Odmična gred mora ob pravem trenutku in pravem zaporedju posredovati odpiranje ventilov in omogočiti njihovo zapiranje z ventilnimi vzmetmi. Turbo polnilnik za izpušne pline izkorišča energijo izpušnih plinov za dovajanje svežih plinov v valj motorja.

Dovod goriva, črpalka goriva, vplinjač

črpalka za gorivo
Sistem za dovod goriva skrbi za dovajanje goriva v vplinjač oz. za sistem vbrizga goriva z zadostno količino goriva pri vseh pogojih delovanja motorja.
Črpalka goriva je po svojem delovanju lahko mehanska, električna ali pnevmatska.

Vplinjač je pri bencinskih motorjih naprava za pripravo delovne zmesi.

Tesnila motorja

tesnilo motorjaTesnila motorja morajo plinasto zatesniti zgorevalni prostor in preprečiti iztekanje hladilne tekočine in olja iz oljnih kanalov. Avtodeli tesnila motorja so relativno poceni, lahko pa bistveno vplivajo na stanje vašega motorja v avtomobilu

Hlajenje motorja: hladilnik, ventilator hladilnika, vodna črpalka, raztezna posoda, termostat, hladilna tekočina

hladilnik za motor
Naloga hlajenja motorja je odvajati odvečno toploto, ki zaradi zgorevalnega procesa prehaja na dele motorja (bat, valj, glava motorja, turbopolnilnik,) in v mazalno olje v okoliški zrak. Hladilnik vode je sestavni del hladilnega sistema in skupaj z ventilatorjem zagotavlja, da se zmanjša temperatura hladilne tekočine, ki jo motor segreje.

 

Vodna črpalka je nameščena na blok motorja in ima nalogo, da uravnava njegovo temperaturo. Je del hladilnega sistema, ki je prav tako sestavljen iz ventilatorja in termostata. V večini vozil vodne črpalke poganja zobati jermen. Ta potem hladilno tekočino potiska v motor.

Izravnalna posoda je s hladilno vodo napolnjena samo do polovice, tako da se segreta tekočina lahko še razteza.

Termostat je ventil, ki je vključen v hladilni sistem motornega vozila. Odpiranje in zapiranje ventila je odvisno od temperature hladilne tekočine.

 

« nazaj ...



Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna