B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Lambda sonda

Lambda sonda v motornem vozilu ni samo ena od predpostavk za optimalno delovanje motorja, temveč je pomemben element pri uravnavanju zakonsko predpisanih vrednosti izpušnih plinov. Zato poškodovana oz. pokvarjena sonda omogoča prekoračitev škodljivih snovi v izpušnih plinih vozila.

Poleg tega je sonda avto del nameščen na delu izpušnega sistema, na katerem je podvržena velikim temperaturam, različnim mehanskim obremenitvam, kakor tudi močnim kemičnim vplivom, zato je to element, pri katerem je stopnja obrabe relativno velika.
Beru-jev program lambda sond je zasnovan tako, da je namenjen mehaničnim delavnicam in trgovinam z nadomestnimi deli. Z 110 različnimi tipi lambda sond zagotavlja uporabo v preko 2300 vozilih različnih tipov.
Beru lambda sonde omogočajo enostavno ter učinkovito zamenjavo poškodovane sonde na vozilu, v skladu z predpisanim delovanjem vozila. Beru-jeve lambda sonde zagotavljajo vsem predpisanim lastnostim sondam katere vgrajujejo različni proizvajalci vozil, ter so enostavne za vgradnjo. Vse Beru lambda sonde so pakirane posamezno z vso napeljavo potrebno za vgradnjo.

Zakonski predpisi ki, omejujejo količino škodljivih snovi v izpušnih plinih vozil, zahtevajo dosledno upoštevanje postopka za njihovo zmanjševanje. Na osnovi tega, kar predpisuje zakonodajalec ter naraščanja zmogljivosti motorjev, že nekaj let uporabljajo vozila na osnovi »Otto« motorjev v zaprtem sistemu regulacijske zanke,v ta namen lambda sonde. Obenem sonda nadzoruje izgorevanje v samem motorju pri optimalni mešanici zraka in goriva, katere razmerje gorivo:zrak je, 1:14,7. Zaradi tega je količina škodljivih snovi v tem razmerju zelo nizka. Preostali del teh snovi pa se prečisti na svoji poti skozi tristopenjski katalizator. Pri tem je najpomembnejše da dosežemo čim višjo stopnjo kisika v skupni količini izpušnih plinov. Lambda sonda kontinuirano meri vsebnost kisika v izpuhu ter posreduje ta podatek kot količino v računalnik motorja, ki določa količino goriva in čas vbrizga. Posledično to vpliva na moč delovanja motorja ter stopnjo kisika.

Delovanje

Najbolj pogosto uporabljamo lambda sonde skupaj z keramičnim merilnim elementom iz cirkonijevega oksida. Zunanja in notranja stran keramičnega elementa sta spojena skupaj, z prepustnim slojem platine kot elektrode. Pri temperaturi cca 300C, postane keramika prepustna za kisikove ione. V tej situaciji je zunanja stran elementa obdana z izpušnimi plini, notranja pa z okoliškim zrakom, zato da v primeru potencialne razlike med optimalnim razmerjem, z pomočjo napetostnega skoka postavi vrednost kisika v dovoljeno mejo.
Za čim hitrejše doseganje delovne temperature je na nekaterih vozilih dodatno vgrajeno predgrelno telo iz keramike.

Preverjanje delovanja

V primeru okvare lambda sonde je onemogočeno pravilno delovanje vozila. Povečana poraba goriva, vozne lastnosti, nepravilna emisija izpušnih plinov, so lastnosti katere očitno kažejo na to. Pokvarjeno lambda sondo moramo v vsakem primeru zamenjati.
Z osciloskopom lahko izmerimo še vgrajeno sondo. Pri tem mora biti motor nastavljen po proizvajalčevih navodilih ter biti segret na delavno temperaturo. Lambda sonda namreč začne delovati šele pri cca 300C.
Povezava sonda/krmilna naprava ne sme biti prekinjena, kajti priključek osciloskopa omogoča dostop do specialne preizkusne naprave. Pravilno delovanje sonde ugotovimo z merjenjem napetosti, katero ugotavljamo med delovanjem motorja v območju vrtljajev 2100 o/min in izmerimo z digitalnim voltmetrom. Napetost na osciloskopu na mora pokazati razpon med 200mV in 800mV. Pri tej meritvi je zelo pomemben tudi čas, ki poteče med spreminjanjem napetosti. Nekako tipičen čas za to je 300ms.
V primeru, da nam naprava pokaže konstantno napetost oziroma počasnejši reakcijski čas variacij, je to pokazatelj okvarjene sonde.

Optični pregled

Pri vizualnem pregledu rabljene lambda sonde lahko tudi ugotovimo njeno stanje. Pri vizuelnem pregledu ni dovolj da pogledamo dele kateri se vidijo, kot so priključki, napeljava ter ohišje, temveč je potrebno preveriti tudi elemente, kateri so zaradi vgradnje očem skriti, to so: zaščitno ohišje in senzorski elementi.
Naj naštejemo nekaj primerov poškodb v katerih moramo sondo obvezno zamenjati:
  • Zaščitno ohišje je močno korodirano, kar pripelje do zamašitve. Zaradi tega se zmanjša reakcijski čas ter tako ni več zagotovljeno normalno delovanje sonde, potrebno je zamenjati sondo. Možen vzrok je premastno gorivo oz. mešanica z zrakom < 1, ali poškodovan grelec sonde.
  • Bleščeče obloge na zaščitnem ohišju sonde nakazujejo uporabo osvinčenega goriva. Svinec poškoduje z platino prevlečene dele sonde in katalizatorja. Uporaba osvinčenega goriva je dovoljena samo z souporabo posebnih dodatkov. Če se zgoraj omenjena težava kljub temu pojavi, je potrebno sondo zamenjati.
  • Če je zaščitna cev bela oziroma zelo svetlo sivo obložena, pomeni da je v prostor prišlo izgorelo olje oziroma določeni dodatki goriva.
Sondo je potrebno zamenjati ter njen prostor temeljito očistiti.

Navodilo za montažo

Vozila so opremljena z lambda sondami katera, če so v dobrem stanju zagotavljajo optimalno delovanje vozil ter s tem manjšo porabo goriva in boljšo zaščito okolja.
V primeru poškodovane sonde vozilo prekorači dovoljeno emisijo izpušnih plinov. Pokvarjene lambda sonde zamenjajte le s tistimi, katere so navedene za določene tipe vozil in jih boste našli v Beru katalogu, pred tem pa upoštevajte naslednja navodila:
  • Ne uporabljajte poškodovane oz. neustrezne lambda sonde
  • Zavarujte se, da priključni kabel ni poškodovan oz. obrnjen
  • Pred montažo namastite navoje lambda sonde z grafitom. Lambda sonda se sme vgrajevati le z namaščenimi navoji. (izključeni so modeli: OZU 023, OZU 025 in OZU 107)
  • Merilni deli sonde (keramika) ne smejo priti v stik z vodo, mastjo, čistilni sredstvi ter sredstvi za zaščito proti rjavenju.
  • Pazite da priključni kabli ne bodo prišli v stik z vročimi oz. gibljivimi deli (npr. deli izpušnega sistema, turbo polnilnik, jermena, ventilator) prav tako preprečite kontakt z ostrimi predmeti.
  • Pazite da pri navoju M18 x 1,5 ne presežete momenta pritezanja od 40 - 52Nm.
  • Nikoli ne uporabljajte osvinčenega goriva oz. dodatke kateri vsebujejo razne težke kovine in silikone.
Pri montaži BERU lambda sond, vas naprošamo da upoštevate naslednja navodila:
Pri lambda sondah katere imajo originalni priključni konektor
1. Ugasnite motor
2. Odklopite akumulator
3. Priključek pokvarjene sonde odstranite
4. Odstranite pokvarjeno lambda sondo
5. BERU lambda sondo po predpisanih navodilih ter navoru vgradite, pazite na moment navora izključeni so naslednji modeli OZU 023, OZU 025, OZH 107.
6. Električni priključek na lambda sondo ponovno namestite
7. Akumulator ponovno priključiti

Pri lambda sondah brez priključnega konektorja
1. Motor ugasnite
2. Odklopite akumulator
3. priključek pokvarjene sonde odstranite
4. Odstranite pokvarjeno lambda sondo
5. Kabelski priključek skupaj z novo BERU univerzalno sondo, pozorno poglejte barve na kablih, vgradite.

POZOR: vgrajujte samolambda sonde katere imajo enako barvo kablov kot jih ima originalna lambda sonda.
Lambda sonda z enim (1) kablom:
1x črna - signal za krmilno napravo
Lambda sonda z tremi (3) kabli:
1x črna - signal za krmilno napravo
2x bela - signal za napetost grelnega telesa
Lambda sonda z štirimi (4) kabli:
1x črna - signal za krmilno napravo
2x bela - signal za napetost grelnega telesa
1x zelena - ozemljitev
6. BERU univerzalne sonde namestite v namaščeno ohišje upoštevajoč zgoraj navedena navodila in moment navora.
7. Električne priključke namestite
8. Akumulator ponovno priključite
« nazaj ...



Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna