B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Orodje, ki pri menjavi pnevmatik nikakor ne sme manjkati

Orodje, ki pri menjavi pnevmatik nikakor ne sme manjkati

Zdaj je čas, ko se zimske pnevmatike na avtih menja z letnimi. S pravim orodjem.

Mnogi imajo letne gume že na ločenih platiščih in čakajo le na toplejše vreme, ko se bodo sami lotili dela in si prihranili nekaj evrov. S tem ni nič narobe, narobe pa je, če se zadeve lotijo brez pravega orodja.

Navorni ključ je eno tistih orodij, ki ga domači vulkanizerji najbolj zapostavljajo, čeprav je eno najpomembnejših v celotnem procesu menjave. Poklicni vulkanizerji to dobro vedo. Uporaben je tako pri montaži kot pri kasnejšem občasnem preverjanju, ali so matice še vedno trdno privite ob kolo.

Naloga navornega ključa je, da vijak zategne dovolj - ne preveč, ne premalo. Če je vijak zategnjen premalo, tvegate, da bo sčasoma med vožnjo popustil, breme se bo moralo prenesti na preostale. Če tudi ti niso pravilno zategnjeni, vse skupaj pelje dobesedno do nesreče. Če pa je vijak zategnjen premočno, potem tvegate poškodbe na navoju ali na luknji v platišču, kar je še posebej nevarno pri aluplatiščih. Poleg boste imeli težave z odtegovanjem pri naslednji premontaži.

Navorni ključ ima nastavljivo skalo, na kateri se določi vrednost maksimalnega zategovalnega navora. Ko dosežete mejo, boste slišali in začutili v ključu glasen klik, ki vas bo opozoril, da je vijak dovolj zategnjen.

A tu se postavi novo vprašanje – kakšen je ustrezen navor za zategovanje vijakov na mojem avtu? Vsak model ima svoje vrednosti, enovitega odgovora ni. Razlike so lahko velike, od 90 Nm pa celo do 200 Nm, za kar najcenejši navorni ključ nikakor ne bo dovolj. Pri večini nekaj let starih in povprečno velikih avtih se zategovalni navor giblje med 110 in 120 Nm, praviloma pa imajo večja in težja vozila višje vrednosti. Za vaš avto bi ga morali imeti zapisanega v navodilih za uporabo. Če kupite nova platišča, je njihov zategovalni navor pripisan k certifikatu.

Da vam olajšamo menjavo, smo za vas poiskali tabelo z navori za večino avtomobilov na naših cestah. Najdete jo na povezavi.

In ne pozabite, ne glede na to, kje menjate pnevmatike, po okoli prvih 100 prevoženih kilometrih je nujno treba preveriti, ali so se vijaki razrahljali. Kako? Z navornim ključem, seveda! Če ga še nimate, se obrnite na naše prodajalce v GMT trgovinah.

Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna