B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Najslabša možnost je, da prehitro ustavite

Najslabša možnost je, da prehitro ustavite

Zakaj ne smemo prekinjati regeneracije DPF filtra med vožnjo. 

Filter trdnih delcev oziroma DPF filter je sestavni del dizelskih motorjev, zadnja leta pa tudi bencinskih. Njegov namen je, da avto v ozračje ne izpušča zdravju izredno škodljivih trdnih delcev, ki so ena glavnih onesnaževal motorjev na fosilna goriva. To je tudi osnovni razlog, da ga iz vozila ne smemo odstraniti, čeprav je ta praksa kar pogosta.

DPF filter je nameščen neposredno ob motorju na začetku izpušnega sistema in je sestavljen iz keramičnega satovja, ki ima površino prevlečeno z redkimi materiali. Deluje tako, da se v njegovih medkristalnih prostorih silicijevih molekul ujamejo delci dizelskih saj. Le ti se morajo nato pri zajetju dovolj velike količine nekako odstraniti iz medkristalnih prostorov. Načini in postopki za odstranitev so od proizvajalca do proizvajalca vozila različni. Vsem pa je skupno, da jih sežgejo na mestu njihovega zajetja - v DPF filtru.

Vzdrževanje - pustite, da opravi svoje

Da lahko filter ohrani sposobnost čiščenja izpušnih plinov, se mora vsake toliko časa samoočistiti - govorimo o procesu regeneracije. Sproži se po vsakih 400 do 800 kilometrov prevožene poti.

V grobem poznamo dva tipa regeneracije, pasivnega in aktivnega. Pasivni način deluje tako, da avto pri neki daljši vožnji pri višji hitrosti, za katero domneva da je avtocesta, s prilagoditvijo vbrizga dvigne temperaturo izpušnih plinov na prek 600 stopinj in s tem omogoči izgorevanje nabranih saj v filtru. Zato je zelo priporočljivo, da lastniki s takšnim sistemom redno opravijo avtocestne vožnje med 30 in 50 minut. Regeneracijo avto samostojno zažene nekje po 400 do 800 kilometrih. Pasivni sistem je značilen predvsem za avtomobile nemških proizvajalcev.

Ker veliko lastnikov redkeje zapeljejo na avtocesto, so nekateri proizvajalci (Citroën, Peugeot, tudi Ford, Mazda, Volvo in BMW …) razvili bolj zakompliciran aktivni sistem regeneracije. Pri aktivnem načinu stopnjo umazanosti filtra nadzira senzor in ob doseganju neke določene stopnje nasičenosti (običajno 45 odstotkov) sproži proces regeneracije z vbrizgom večje količine goriva, ki mu je primešan aditiv. Vse skupaj pri višji temperaturi povzroči izgorevanje nabranih saj. Ko (če) zasveti opozorilna lučka za regeneracijo, je treba voziti še najmanj 10 minut pri hitrostih nad 60 km/h. Da je avto v načinu regeneracije, voznik prepozna po spremenjenem zvoku motorja, delovanju ventilatorjev, deaktivaciji stop/start sistema in tudi vročem, ostrem vonju izpušnega sistema.

Kaj povzroča blokado DPF filtra

Kratke razdalje pri majhnih hitrostih so glavni razlog, da se DPF prekomerno napolni s sajami in jih ne more sam odstraniti. Prav zato proizvajalci za mestne vožnje ne priporočajo dizlov. Drugi razlog za nedelovanje DPF sistema pa je nepravilno vzdrževanje. Del tega je na primer prepogosta vožnja s skoraj praznim rezervoarjem, saj se takrat avto izogiba regeneraciji. Zelo škodljive so tudi s strani proizvajalca nepooblaščene spremembe na motorni elektroniki (čip-tuning) ali uporaba nepravilnega tipa olja, ki lahko z aditivi blokira delovanje filtra.

Če rumena lučka ne preneha svetiti, se spremeni v rdečo ali pa posveti še kakšna druga lučka z opozorilom na filter, je treba čim prej ukrepati in avto odpeljati na servis. Ob pravočasnem ukrepanju je popravilo razmeroma poceni, saj je po večini dovolj, da se s posebnim postopkom odstrani saje in omogoči normalno regeneracijo. Z odlašanjem pa lahko nastanejo posledice, ki niso več poceni. Močno se povečajo emisije, večja je poraba, avto izgublja moč, računalnik ga lahko prestavlja v način delovanja "v sili". V najslabšem primeru je treba DPF filter zamenjati. A gre lahko za razmeroma zelo drag originalni nadomestni del, ki je še posebej pri starejših avtomobil z nižjo vrednostjo stroškovno zelo vprašljiv. K sreči je mogoče dobiti tudi originalom enakovredne dele priznanih proizvajalcev, ki so cenovno ugodnejši, a prav tako zanesljivi in z vsemi potrebnimi tipskimi odobritvami. Bogato ponudbo DPF filtrov za različna vozila imamo seveda tudi v GMT trgovinah.

Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna