GMT svetuje: Že po nekaj letih težave z ročno zavoro

Kontrolorji na tehničnih pregledih opozarjajo, da se lahko
zaradi nepravilne uporabe že po nekaj letih, tudi pri dražjih avtomobilih,
pokažejo težave z ročnimi parkirnimi zavorami. GMT tehnični inštruktor Primož
Rožnik je pojasnil v "katerem grmu tiči zajec" - oziroma težava.
Ker vozniki vozil s samodejnimi menjalniki ne zategujejo
ročne parkirne zavore in puščajo menjalnik v načinu P imajo pogosto na
tehničnih pregledih že kaj hitro težave z ročno parkirno zavoro in jo morajo
zamenjati.
"Res prihaja do teh težav, ki so v večini primerov
posledica zunanjih vplivov (voda, sol, umazanija, rja, …) na mehanizem ročne
parkirne zavore, ki se zaradi neuporabe ne more čistiti," pravi Primož
Rožnik in dodaja, da posledično mehanizmi začnejo blokirati in ne prenašajo
potrebne sile za učinkovito zaviranje od ročice do zavornih oblog, ali pa se po
sproščanju ročne parkirne zavore ne vrnejo v svoj začetni položaj in povzročajo
delno blokado zavore in pregrevanje.
Nasvet tehničnega inštruktorja GMT je, da predvsem na
klančinah zategnemo ročno parkirno zavoro, saj s tem tudi razbremenimo zobnik
in zatič P prestave v avtomatskem menjalniku in dodatno preprečimo neželene
premike vozila.
Težava je lahko še večja pri nožni ročni zavori. Te najdemo
na primer v vozilih znamke Mercedes-Benz. "Pri vozilih z nožno parkirno
zavoro je praviloma v celotnem mehanizmu še ena dodatna potezna žica, ki poteka
pod vozilom in je podvržena možnosti blokiranja. Glavni problem tega sistema pa
je, da so pri teh vozilih večinoma zavorne obloge parkirne zavore ločene od
zavornih oblog delovne zavore in so zaradi neuporabe njihove naležne površine
še bolj podvržene nabiranju nečistoč in rje, ki zmanjšujejo učinkovitost
sistema," pravi Rožnik.
Kakšne pa so izkušnje z elektronsko ročno zavoro? Ali
priporoča doplačilo? Rožnik pravi, da ima vedno več vozil serijsko vgrajeno
elektronsko parkirno zavoro, ki je tudi bistveno bolj zanesljiva kot pred leti.
So pa tudi tu različne konstrukcijske in programske rešitve in z njimi povezane
težave. "Osebno bi vzel tisto, kar ponuja vozilo v osnovi in je cenejše.
Tudi speljevanje v klanec je sedaj z Autohold funkcijo rešeno preko ABS enote
zavor in posledično ni več strahu pri speljevanju v klanec z ročno zavoro."