Štirje znaki, da se boste znojili
Prepoznajte najpogostejše simptome slabo delujoče
klime, še preden se izžamete do konca.
Letos je poletje zgodaj udarilo z visokimi temperaturami.
Klimatske naprave v vozilih delajo na polno in če v preteklosti niso bile
pravilno vzdrževane, v takšnih razmerah pokažejo slabosti s prvimi znaki
odpovedovanja. Če so težave resne, je njihovo reševanje bolje prepustiti
strokovnjaku, ki ima na voljo profesionalno orodje, znanje in izkušnje. Dobro pa
je vedeti, kdaj nima smisla odlašati, saj bodo v nasprotnem stvari le še slabše
oziroma bolj vroče.
Simptom št. 1: vonj po preznojenih cunjah.
Podoben vonj, kot so ga polne garderobe v telovadnicah in
fitnes centrih, lahko nastane tudi znotraj klimatskega sistema. V veliki večini
je vzrok enak, to je nabiranje plesni. Plesen pa je neposredno povezana z
vlago, ki je vdrla v sicer zaprti sistem klimatske naprave. Možnih razlogov za
vdor je več. Velikokrat je vzrok v precej poceni nadomestnem delu – umazanem zračnem
filtru. So pa mogoči tudi drugi vzroki, na primer uparjalnik in njegov slabo
delujoč drenažni sistem. Morda bo potrebno za odpravo smradu.
Simptom št. 2: slaboten piš zraka.
Razlogov je lahko več, vsi pa so resni in lahko pri
ne ukrepanju le še višajo stroške popravila. Možen razlog je, da velika količina
plesni in drugih organizmov ali celo delcev blokira pretok zraka v potniško
kabino. Zelo verjeten razlog je lahko tudi padec pritiska v sistemu, ki je
posledica poškodbe in vdora v sicer zaprti sistem.
Simptom št. 3: saj je svež, ni pa mrzel zrak.
Če zrak, ki prihaja iz rež, ni hladen, je to največkrat
posledica premajhne količine hladilnega sredstva v sistemu. Zaradi prenizkega
pritiska se sklopka kompresorja ne more pravilno aktivirati. Med drugimi
razlogi so lahko tudi okvara na kondenzatorski enoti, ki znotraj cikla ne zmore
pravilno utekočinjati plina, ali pa pri stikalu sklopke, zaradi katere
kompresor ne more pravilno skrbeti za uparjanje hladilne tekočine.
Simptom
št. 4: zrak je vroč!
Če prihaja med vožnjo do nihanj med hladnim in vročim
zrakom, potem je to zelo verjeten simptom odpovedi ekspanzijskega ventila, ki
skrbi za pravilno doziranje hladilnega sredstva v uparjalnik. Lahko pa gre tudi
za posledico vdora vode v zaprt sistem. V reakciji s hladilnim sredstvom se
ustvari visoko korozivna zmes, ki razjeda spoje, lahko pa tudi kovinske
komponente. Konča se lahko z obsežno škodo znotraj klimatskega sistema in
odpovedjo, popravilo pa bo drago.
Klimatsko napravo v vozilu je vredno redno vzdrževati, da bo
delovala pravilno in skrbela za udobje vožnje. V primeru potrebnega servisa pa
v GMT Avtodeli trgovinah po vseh državi nudimo kakovostne nadomestne dele
specialistov za klimatske sisteme.