Kaj označujejo barvne pike na pnevmatiki?

Pnevmatike so lahko označene z rdečo in rumeno piko.
Označujeta prav posebni mesti na pnevmatiki.
Označevanje pnevmatik z rumeno ali rdečo piko je
uveljavljeno že dolgo časa. Odvisno od znamke pnevmatike ima lahko samo eno ali
samo drugo piko, včasih pa tudi obe. Dejstvo je, da pnevmatika nikoli ne more
biti idealno uravnotežena in idealno okrogla. Pike različnih barv pa so v
veliko pomoč vulkanizerjem pri premontaži pnevmatik.
Rumena pika tako označuje mesto na pnevmatiki, ki je
najlažje. Vulkanizer med montažo pnevmatike na platišče na ta način natančno
ve, da mora biti na tistem mestu del z ventilom (in TMPS senzorjem), ki je
najtežji del platišča. S tem se masa platišča in pnevmatike najbolje
porazdelita in je poraba dodatnih uteži minimalna. Manj uteži pa pomeni tišjo
in udobnejšo vožnjo.
Na drugi strani rdeča pika označuje mesto na pnevmatiki, ki
je najtežje oziroma se tam med delovanjem centrifugalnih sil dogaja največje
nihanje. Do razlik pride zaradi načina sestave pnevmatike, ki je narejena po
plasteh. Zato ventil kot najtežji del platišča nikoli ne sme biti nameščen v
bližini rdeče pike.
Tudi nekatera platišča imajo lahko oznako, ki označuje
njegov najlažji del. Če je ta točka pri montaži poravnana z rdečo piko na obodu
pnevmatike, potem s tem vulkanizer lahko minimalizira vibracije.