B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Če ga imate radi, avta ne ogrevajte na mestu

Če ga imate radi, avta ne ogrevajte na mestu

Praksa ogrevanja motorja na mestu v ledenem jutru ne porabi samo veliko goriva, temveč sčasoma lahko poškoduje motor. Raje investirajte v olje.

Prihaja zima s temperaturami pod lediščem. V želji, da bi sedli v toplo notranjost, mnogo lastnikov v takšnih razmerah avtomobile ogreva na mestu tudi po deset in več minut. Mnogi so celo prepričani, da je ogrevanje na mestu nujno in za motor koristno. Če je bil v času uplinjačev takšna praksa še sprejemljiva, je pri modernih sistemih vbrizgavanja goriva in delovanja motorja ne le odveč, temveč lahko tudi škodljiva, še posebej ko govorimo o temperaturah globoko pod lediščem.

Strokovnjaki za delovanje motorjev so jasni. V času zelo nizkih temperatur in mrzlem motorju bencin težje izpari. S tem avto težje ustvarja pravo razmerje med zrakom in bencinom v mešanici. Pri elektronskem vbrizgu – imajo ga praktično vsi avti mlajši od 25 let – avto na podlagi podatkov senzorjev samodejno kompenzira mraz z dodatno količino bencina v mešanici. Motor tako deluje na zelo bogato mešanico, vse dokler ne doseže delovne temperature najmanj petih stopinj Celzija. V tem času pa obstaja velika verjetnost, da zaradi bogate mešanice bencin v komori ne izgori povsem, temveč se nalaga na stenah valja. Ker bencin ob tem dobesedno odplakne olje z notranjih sten motorja, se zmanjšuje učinek mazanja. Takrat trpijo predvsem batni obročki in stene valja. Dlje kot traja počasno segrevanje na mestu, dlje časa so ključni deli motorja podvrženi vplivu nepravilnega mazanja. »Delno pa bencin tudi pronica v karter olja, kjer ga redči,« še dodaja Primož Rožnik, tehnični inštruktor Avto Akademije.

Tudi pri dizelskih motorjih se lahko pojavi podobna težava nezadostnega mazanja vitalnih delov.

Najpomembnejše je »zimsko« olje

Pri Volvu, ki svoja vozila med drugim redno testira v območju arktičnih razmer, so na vprašanje, ali je pred uporabo avta potrebno kakršnokoli ogrevanja motorja, kategorično odgovorili: ne! »Dovolj je, da avtomobilu po zagonu motorja dovolimo nekaj sekund, da vzpostavi ustrezni pritisk olja v motorju, nato pa odpeljemo,« so pri proizvajalcu povedali za Popularmechanics.com. Že po krajši vožnji bo motor dosegel ustrezno temperaturo in s tem tudi omogočil hitro ogrevanje notranjosti. Pravilni postopek v zimskih razmerah torej ni ogrevanje na mestu, temveč zagon motorja, nato po potrebi čiščenje stekel oziroma odstranjevanje zaščitne ponjave. Sledi takojšen odhod.

Prav pomen olja pri omenjenem proizvajalcu vozil izpostavljajo kot bistveni element zimske vožnje: »Za zaščito motorja pri zagonu v hladnih razmerah sta ključna dejavnika kvalitetno olje in njegovo stanje.« Olje ustrezne kvalitete bo tudi v hladnih razmerah ohranjalo ustrezno viskoznost in tako skrbelo za primerno mazanje motorja v prvih sekundah in minutah po zagonu. Kasneje pa bo prevzelo vlogo sprejemnika motorne toplote.

Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna