Vam na zimski gumi piše XX15? Menjajte!
Skrajni čas za menjavo pnevmatik. Pri izbiri novih ne lovite spletnih
bližnjic.
Že
čez nekaj dni bo nastopil zakonski rok, ko morajo biti vsi novi avti opremljeni
z zimsko opremo. To pomeni ustrezne pnevmatike z oznako snežinke, le v izjemnih
primerih, če se vozite samo po toplejših nižinah Primorske, je tudi v praksi
morda dovolj in zakonsko dovoljeno imeti letne gume s primerno globokim
profilom.
Neizpodbitno
dejstvo je, da se gume za zimske razmere pri nižjih temperaturah in v mokrem zaradi
drugačnega delovanja zmesi veliko bolje držijo ceste in precej hitreje
zaustavijo avto, da o kakšni vožnji po snegu niti ne govorimo.
Profil
zimskih pnevmatik mora biti glede na zakon globok najmanj tri milimetre.
Globino lahko preverimo z ustreznim merilnikom oz. s kovancem za en evro, saj
je njegov zlati rob širok tri milimetre, ali s pomočjo oznak, ki so na
pnevmatiki. Globino je smiselno preverjati bolj pogosto, še posebej, če je zima
blaga, saj je pri višjih temperaturah tudi obraba večja.
A
da bi zdaj novembra namestili na avto gume s samo tremi ali štirimi milimetri
profila, je zelo nespametno, saj bo takšna guma že po nekaj tisoč prevoženih
kilometrov padla pod zakonsko mejo. Pa ni zakon tisti, ki narekuje menjavo gum,
zdrava pamet pravi, da je treba za lastno varnost in varnost drugih skrbeti
brez kompromisov in s pravočasno menjavo obrabljenih pnevmatik zagotoviti pravi
oprijem.
Prav
tako je treba nabaviti sveže gume, če so prejšnje kljub še globokemu profilu že
stare, napokane ali kako drugače poškodovane. Starost gum lahko enostavno
vsakdo preveri prek oznake na bočnici, ko je poleg oznake DOT izpisana štiri številčna
koda. Prvi dve številki sta oznaki za zaporedno številko tedna, drugi par pa za
leto, ko je bila pnevmatika izdelana. Glede priporočene starosti za
menjavo so si proizvajalci neenotni, nekateri priporočajo že po šestih letih,
drugi, na primer Continental in Michelin, za svoje gume jamčijo do 10-letno
obdobje vzdrževanja voznih lastnosti (ob pravilnem skladiščenju).
Potem
pa so tu še izredno pomembne oznake glede masne nosilnosti in hitrostnega
razreda, kjer veliko kupcev predvsem pri nakupu prek spletnih trgovin pogosto
naredi usodne napake. A pozor, namestitev neustreznih oziroma nehomologiranih
pnevmatik vam lahko v primeru nesreče izniči zavarovanje!
Pri
izbiri pnevmatike ni treba, da posežete po najdražji. Premijske pnevmatike
imajo praviloma resda najboljše in najbolj uravnotežene zmogljivosti, a po
drugi strani mnogi vozniki delajo manj kilometrov kot drugi, ali pa od svojega
vozila in pnevmatik ne pričakujejo športnih zmogljivosti. Takšni bodo povsem
zadovoljni z modeli znamk, ki ponujajo dobro razmerje med kakovostjo in nižjo
ceno.
Vse
bolj zanimive pa postajajo tudi celoletne pnevmatike, ki jih med sezonama sploh
ni treba menjati, saj so po sestavi in profilu prilagojene tako za vožnjo čez
leto kot pozimi. A ne gre se slepiti, čeprav bi s tako pnevmatiko lahko
preživeli mokro zimo in nižje temperature, je v času sneženja in ledenih razmer
takšna pnevmatika bistveno manj varna od namenske zimske gume.
V
trgovinah GMT imamo pestro zalogo in paleto zimskih pnevmatik za najrazličnejše
potrebe in zahteve strank. Naše osebje vam bo na podlagi podatkov o vašem
vozilu in voznih navadah znalo svetovati, s katero pnevmatiko bosta najbolj
zadovoljna vi in vaš žep.