Zato ne smete pozabiti na zavorno tekočino

Med mnogimi stvarmi, na katere smo pozorni pri
vzdrževanju avtomobila, je zavorna tekočina s strani lastnikov pogosto
spregledana. Vseeno se prepričajte, da nanjo ne pozabi tudi vaš serviser!
Zavore niso le čeljusti, obloge, koluti in klešče, pač
pa še mnogo več. In čisto vsak del zavornega sistema ima ključno nalogo, ki je
ne gre zanemariti. Tudi marsikdaj spregledana zavorna tekočina, katere
zanemarjanje lahko drastično vpliva na odzivnost in učinkovitost delovanja
celotnega sistema.
Da bi si lažje predstavljali zakaj je zavorna tekočina
tako pomembna, je treba vedeti, s čim se mora spopadati. Med glavne izzive
spadajo visoke delovne temperature, pa tudi dobro delovanje pri nizkih temperaturah,
pomembna je fizikalna in kemična stabilnost, sestava mora zagotavljati zaščito
kovin pred korozijo ter obenem ne sme reagirati z mehanskimi gumenimi izdelki.
Preprosto povedano, je zavorna tekočina ključnega pomena za varnost in če je
kakovost nezadostna, okvare zavornega sistema nikoli niso daleč.
Kaj gre torej lahko narobe, če zavorne tekočine ne
zamenjamo pravočasno? Eden njenih glavnih sovražnikov je vlaga. Zavorna
tekočina je higroskopna, kar pomeni, da privlači in absorbira vlago iz ozračja.
Tega procesa se ne da preprečiti in se odvija skozi celotno življenjsko dobo,
ko molekule vodne pare počasi prodirajo skozi prožne gumijaste zavorne cevi. Sčasoma
to povzroči »redčenje« tekočine in znižanje vrelišča, s tem pa obenem poveča
tveganje korozije kovinskih komponent.
Preveliko povečanje vlage v zavorni tekočini pomeni,
da vrelišče sčasoma doseže nevarno raven. Ravno zato je redna menjava zavorne
tekočine močno priporočena, strokovnjaki pravijo na vsaki dve leti ali celo
prej, če vrelišče pade pod 200 stopinj Celzija. To je pomembno zaradi tega, ker
se pri zaviranju zavore segrevajo na izredno visoko temperaturo, pri čemer se
sicer toplota odvaja. Vseeno pa se del prenese tudi na zavorno tekočino, pri
tem pa se blizu točke vrelišča lahko pojavijo mehurčki hlapov oziroma plina.
Ker je plin za razliko od tekočin stisljiv, se torej učinkovitost zavor lahko
drastično zmanjša, zavorna pot pa podaljša.
Med glavne težave z zavornimi tekočinami sicer spada
tudi prenizek nivo tekočine v rezervoarju, pri čemer obstaja nevarnost, da v
zavorni sistem pridejo zračni mehurčki. Temu lahko sledi odpoved zavor v
trenutku, ko jih najbolj potrebujete.
Preprečevanju pojava zračnih mehurčkov so namenjene
zavorne tekočine z višjim mokrim vreliščem, medtem ko je za hiter odziv
ugodnejša nižja viskoznost. O najboljši kombinaciji lastnosti za vaše vozilo se
boste najlažje prepričali v trgovinah GMT Avtodeli, kjer lahko izbirate iz
bogatega nabora zavornih tekočin različnih proizvajalcev.