B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Moj akumulator je zadela kap, kaj naj storim?

Moj akumulator je zadela kap, kaj naj storim?

Naši očetje in dedki so imeli težave z akumulatorji skoraj izključno pozimi. Zaradi novih tehnologij pa danes akumulatorji celo večkrat odpovedo poleti. Zakaj in ali lahko to lastnik avta prepreči?

Poleti je velika verjetnost, da akumulator zadene tako imenovana "kap" in nenadoma odpove, pojasnjuje Primož Rožnik, vodja tehničnega izobraževanja pri skupini GMT. Kapaciteta akumulatorja je pri 50 stopinjah Celzija za okoli 20 odstotkov višja od nazivne kapacitete pri 25 stopinjah. Čeprav bi moral biti zaradi tega akumulator še zmogljivejši in tudi lažje prenašati težje zagone motorja ter dodatno vključene porabnike, pa je nevarnost odpovedi večja in tudi razlog je drugačen kot pozimi.

Vzrok za "kap" so v večini primerov previsoke temperature akumulatorja v motornem prostoru, kjer je vedno manj prostora. Prekomerno povišane temperature namreč znatno povečajo izhlapevanje vode iz elektrolita, ki zaradi visokih temperatur v zgornjem delu ohišja akumulatorja ne more dovolj učinkovito kondenzirati in odtekati nazaj v elektrolit akumulatorja. Poleg tega se v teh pogojih tudi notranji tlak v ohišju akumulatorja lahko dvigne do mere, ko varnostni ventil odzrači ohišje in v okolico izpusti del vodnih hlapov, ki so tako v akumulatorju izgubljeni za vedno. Vse to privede do znižanja nivoja elektrolita in njegove povišane koncentracije, kar zaradi nezmožnosti dolivanja destilirane vode v novejše izvedbe akumulatorjev vodi do pospešene korozije plošč in razpadanja aktivne mase. Ta se nalaga na dnu celic in v določenem trenutku lahko povzroči stik med celicami, s tem pa nenadno drastično zmanjšanje kapacitete in zagonske moči.

"Velikokrat se zgodi, da tako poškodovan akumulator zjutraj normalno zažene motor, po samo nekaj minutni vožnji, do na primer bližnje trgovine, pa po zaustavitvi motorja njegov zagon ni več mogoč. V teh primerih se največkrat ugotovi, da se je med to kratko vožnjo zaradi različnih vibracij na dno celic usedla še zadnja kritična masa aktivne snovi in delcev plošč in povzročila tako imenovano kap akumulatorja," tehnično ozadje nenadne odpovedi pojasnjuje Rožnik.

Preventiva pri današnjih akumulatorjih, ki so povečini vsi zaprtega tipa, ne omogoča kontrole višine in gostote elektrolita. Zato je edina možnost redno servisno preverjanje s pomočjo testnih naprav, ki natančno pokažejo napolnjenost, kapaciteto in "zdravje", pojasnjuje strokovnjak. Serviser na ta način ugotovi, ali so v akumulatorju še aktivne celotne površine plošč in aktivne snovi, ter v nasprotnem preventivno zamenja akumulator še preden popolnoma odpove. Vsak voznik avta pa naj za podaljšanje življenjske dobe kolikor je le mogoče skrbi, da avta na parkira na vročem soncu in se izogiba počasni vožnji po razgretem vozišču. V teh primerih namreč lahko temperature pod motornim pokrovom dosegajo celo 75 stopinj Celzija, kar je za akumulator zelo slabo. Nekatera vozila, ki imajo akumulatorje nameščene v prtljažnem ali potniškem prostoru, so zato glede tega v prednosti.

Če akumulator odpove, pa je treba biti pozoren na ustrezne vrednosti nadomestnega, saj v nasprotnem tvegamo hitro uničenje novega akumulatorja. Treba je izbrati pravilno velikost, orientacijo priključnih polov ter njihovo izvedbe, nazivno napetost in kapaciteto akumulatorja, ki naj ne bo manjša od originalno predpisane za dotično vozilo in tudi ne bistveno večja (maksimum + 15 do + 20 odstotkov). Nekateri proizvajalci priporočajo, da je pri novem akumulatorju nazivna kapaciteta za pet odstotkov višja od starega.

"Najpogostejša napaka v zadnjih časih je, da ob menjavi kupci za novejša vozila zaradi nižje nakupne cene izbirajo klasične svinčeno kislinske akumulatorje. Novejša vozila pa zaradi funkcije start/stop in obilo dodatne električne opreme zahtevajo akumulatorje, ki so izdelani po tehnologiji EFB ali AGM," opozarja Rožnik. "V takih vozilih je v večini primerov polnjenje in praznjenje akumulatorja nadzorovano računalniško, kar pomeni, da je po zamenjavi akumulatorja ta poseg potrebno vpisati tudi v kontrolno enoto nadzora nad akumulatorjem, ki postopek polnjenja in praznjenja prilagodi novemu EFB ali AGM akumulatorju. Ta način nadzora ne predvideva uporabe klasičnega svinčeno kislinskega akumulatorja in ga zato v zelo kratkem času uniči."

V trgovinah GMT in ADEL imamo pestro izbiro akumulatorjev, še posebej pa smo ponosni na akumulatorje lastne blagovne znamke Black Line, ki jih za nas proizvaja slovensko podjetje, eden najbolj uveljavljenih svetovnih baterijskih proizvajalcev. V ponudbi so akumulatorji za različne tipe osebnih in tovornih vozil, tudi takšne s tehnologijo AGM, prilagojeno vozilom s start/stop sistemi.

Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna