B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Zakaj pozimi funkcija Start-stop včasih ne izključi motorja?

Zakaj pozimi funkcija Start-stop včasih ne izključi motorja?

Sistemi za samodejno ugašanje in zagon motorja so danes nekaj povsem običajnega in jih ima vgrajene že večina vseh novih avtomobilov. Njihov namen je varčevanje z gorivom. Po ocenah proizvajalcev naj bi lastnik vozila prihranil tudi do 10 odstotkov goriva, a je to v praksi skoraj nemogoče doseči. Sistem je najbolj učinkovit, ko se z avtomobilom dostikrat in za dovolj dolgo ustavljamo na semaforjih in v prometnih gnečah, prinaša pa tudi svoje slabosti. Ena od njih je krajša življenjska doba akumulatorja, ki je tudi precej dražji od klasičnih akumulatorjev.

Funkcija start/stop pa pozimi včasih na semaforju ne ugasne avtomobilskega motorja. Zakaj je tako?

Če je hladno in ste prižgali električne porabnike, luči, gretje zadnjega stekla, klimatsko napravo ali brisalce, lahko računalnik oceni, da je vklop sistema start/stop nevaren za delovanje akumulator vozila in ne bo ugasnil motorja. Za računalnik je prednostna naloga, da ima baterija dovolj moči za zagon motorja. Tako onemogoči start/stop v primeru, da je baterija tako izpraznjena, da se motor ne bo ponovno zagnal. Mimogrede, baterija, ki podpira sistem start/stop, zagotavlja do 500.000 ciklov vklopa in izklopa vozila.

Start/stop ne bo posredoval, ko je motor hladen, saj računalnik zazna, da je motor najučinkovitejši, ko je popolnoma ogret. Zato bo motor deloval, dokler ne doseže optimalne temperature. Na vaši instrumentni plošči se bo pojavil rdeč simbol za zagon/zaustavitev sistema (črka A, obdana s puščico) ali kakšno drugo sporočilo, da sistem ne deluje ali ugasne motor.

Za mnenje smo prosili tudi hišnega tehničnega inštruktorja Primoža Rožnika, ki nam je povedal: "Za pravilno delovanje Start/Stop funkcije mora biti izpolnjenih veliko pogojev. Eden od teh je tudi dosežena delovna temperatura motorja, saj so pogosti zagoni hladnega motorja bistveno bolj škodljivi kot ogretega. Drugi vzrok pa je, da med mirovanjem vozila kljub ugasnjenemu vozilu še vedno potrebujemo ogrevanje potniškega prostora kar nam zagotavlja tudi odledenitev ali odrositev stekel kabine."

Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna