B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Pnevmatike so odgovorne za kar tretjino vse mikroplastike v okolju

Pnevmatike so odgovorne za kar tretjino vse mikroplastike v okolju

Onesnaževanje z mikroplastiko ima za ljudi veliko različnih negativni posledic. Med največjimi »proizvajalci« mikroplastike so vozila, ki levi delež prispevajo z obrabo pnevmatik. Nemški ADAC je zato izmeril koliko teh škodljivih delcev v ozračje izpustijo različne znamke in tipi pnevmatik.

Nemški avtomobilski klub ADAC je testiral po tri dimenzije letnih in zimskih pnevmatik več proizvajalcev in ugotovil, da v povprečju na 1.000 prevoženih kilometrov v okolje oddajo okoli 120 gramov mikrodelcev. Če upoštevamo, da povprečen voznik v EU letno prevozi 15.000 kilometrov, povprečna uporaba seta pnevmatik pa traja štiri do pet let, se v tem obdobju v okolje izpusti več kot sedem kilogramov mikrodelcev. Slednji so iz najrazličnejših razlogov izjemno škodljivi za zdravje. V Nemčiji naj bi bili delci iz pnevmatik odgovorni za kar tretjino celotnega onesnaženja z mikrodelci, a pri tem velja opomniti, da se jih največ izloči v razmeroma izoliranih območjih cestišč in le razmeroma majhen delež v ozračje. Vseeno pa povzročajo veliko škodo okolju, saj jih deževje odplakne v kanalizacijo, posledično pa najdejo pot v naravo, kjer pronicajo v podtalnico.

ADAC je ugotovil, da se količina izpuščenih delcev iz pnevmatik precej razlikuje glede na proizvajalce in še bolj glede na tip pnevmatike. Najslabše so prav najdražje pnevmatike, namenjene visokozmogljivim avtomobilom, katerih obraba je na račun zmesi za najboljši oprijem tudi največja. Obratno je pri pnevmatikah z najmanjšo obrabo tudi najmanj mikrodelcev, a se pri tem postavi vprašanje razmerja med okoljsko sprejemljivostjo in varnostjo. Manjša obraba praviloma pomeni, da pnevmatika nudi manj oprijema. Z napredkom pri zmeseh pa to več ne drži, saj vodilni proizvajalci že uspevajo najti ugodno razmerje med manjšo obrabo in vrhunskim oprijemom. V tabeli je jasno prikazano, kateri proizvajalci v povprečju dosegajo ugodnejše in kateri slabše rezultate, a je prav, da razumemo tudi kontekst. Specialisti za športne pnevmatike, denimo Pirelli, prav gotovo ne morejo dosegati enakih rezultatov kot proizvajalci s širšo ponudbo.

  • KAKO LAHKO ZAGOTAVIMO MANJŠO OBRABO IN MANJ MIKROPLASTIKE? Na podatek o obrabi morajo biti še posebej pozorni tisti, ki letno prevozijo največ kilometrov 
  • Redna sezonska menjava pnevmatik (zimske/letne) zagotavlja, da je v uporabi vedno optimalna pnevmatika, ki je primerna trenutnim temperaturam in razmeram
  • Tlak v pnevmatikah je treba redno preverjati, obrabo povečuje predvsem premalo napolnjena pnevmatika
  • Optika podvozja ključno vpliva na obrabo, zato je nujno preverjanje vsaj takrat, ko na pnevmatikah opazimo sledi neenakomerne obrabe
  • Ne le zmanjšanje porabe goriva, ampak tudi obrabo pnevmatik lahko zagotovimo z dobrim predvidevanjem in gladkim načinom vožnje
  • Pred nakupom novega seta pnevmatik se posvetujte s strokovnjaki v trgovinah GMT Avtodeli in si tako zagotovite najboljšo izbiro za svoje potrebe!

Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna