Pet posledic, ki jih zima pusti na avtu

Zima še ni rekla zadnje besede, pa tudi njen vpliv bo na
cestah še kar nekaj časa dobro viden in občuten. Vozniki moramo biti v tem času
še posebej pozorni na pet stvari, ki se jim je dobro izogniti ali pa vsaj
zmanjšati posledice.
1. Sol in kamenje: brez tega ceste ne bi bile
prevozne, a po drugi strani oboje lahko škoduje vozilom. Sol na karoserijo z
dvigom temperatur deluje korozivno. Pronica tudi skozi majhne razpoke in praske
na barvi. Zelo na udaru je tudi celotno podvozje vozila z vzmetenjem in
krmiljenjem. Kamenje lahko poškoduje lak in s tem odpre nove razpoke za
nastanek korozije. Zelo pogosto poškoduje tudi steklo vozil.
Preventiva: Kolikor je mogoče, se izogibajte
letečemu kamenju z držanjem ustrezne razdalje, še posebej za težjimi vozili.
Redno čistite in razsolite zunanjost avta, pri tem ne pozabite na podvozje.
Poceni ukrep je uporaba voska po koncu pranja, ki pa ima le omejeno
učinkovitost. Pri nastanku korozije ne odlašajte in po koncu zime strokovno
sanirajte poškodbe.
2. Elektrika. Nizke temperature pomenijo velik napor
za akumulatorje, dodatno sta tu še dejavnika kratkih poti in prisotnost vlage.
Akumulatorji imajo življenjsko dobo nekje do pet let. Če je že proti koncu, bo
v zaostrenih razmerah odpovedal ravno v najbolj neugodnem trenutku.
Preventiva: redno preverjajmo stanje
akumulatorja, po potrebi ali če avto dlje stoji, ga priklopimo na polnilec. Če
se akumulator kljub temu pogosto preveč prazni, je čas za novega. Pri tem je
treba biti posebej pozoren, da izberete ustreznega za vaš tip vozila.
3. Zaganjalnik. Nekoliko zapostavljena, a prav tako
pogosta žrtev zimskih razmer. Zaganjalnik skrbi za zagon motorja in je povezan
neposredno na baterijo. Prenašati mora visoke napore. V nekaterih vozilih so
zaganjalniki bolj izpostavljeni zimskemu okolju, zato prej pride do slabljenja
kontaktov. Če je v motorju v zimskih razmerah olje previsoke viskoznosti, se
mora zaganjalnik še toliko bolj mučiti pri zagonu. Včasih prihaja tudi do
primerov, ko zaganjalnik zaradi temperatur dobesedno zamrzne.
Preventiva: Redno spremljajte stanje in
delovanje zaganjalnika ter njegovih kontaktov. Pozimi uporabljajte kvalitetno
(sintetično) olje nizke viskoznosti po navodilih proizvajalca vozila.
4. Pnevmatike in platišča. Zvita platišča,
poškodovane pnevmatike in porušena optika podvozja so zelo tipične posledice
zimske vožnje, z veliko vožnje prek lukenj ali nepredvidenimi majhnimi trki s
kolesi, ki jih je lahko veliko tako v mestu kot izven njih. Voznik bo poškodbe
najprej občutil po tresljajih na volanu, lahko pride tudi do padca tlaka v
pnevmatiki.
Preventiva: previdnost pri vožnji je seveda
prva. Dobro je tudi povečati pritisk v pnevmatiki, saj mrzla zima zmanjša
pritisk v pnevmatikah. Strokovnjaki svetujejo dodatnega 0,2 bara in redno
spremljanje stanja pnevmatik. Treba je biti pozoren na morebitne poškodbe
tekalnega in bočnega dela pnevmatik. Če menjava pnevmatike ne reši težav, je
treba obiskati strokovnjaka za optiko podvozja.
5. Vzmetenje. Ostre neravnine zaradi snega in ledu,
udarne jame kot posledice cvetenja cest po koncu zime ... Vzmetenje in krmilni
mehanizmi so v tem letnem času na izredni preizkušnji, če vozniki nadaljujejo z
brezkompromisno vožnjo čez škodljive ovire. Prihaja lahko do okvar na številnih
delih vzmetenja in tudi krmilnega mehanizma. Avto postane precej slabše vodljiv
in uravnotežen, s tem pa tudi nevaren.
Preventiva: Varno izogibanje luknjam na cesti
najbolj pomaga, pa četudi je treba za to nekoliko zmanjšati hitrost. Edina
rešitev ob nastanku težav pa je obisk mehanične delavnice.
Da bodo sestavni deli avta dolgo delovali, lahko veliko
naredimo tudi lastniki. Ko pa gre vendarle kaj narobe, so tu GMT Avtodeli
trgovine s kakovostnimi rezervnimi deli in osebjem, ki bo vedno znalo
svetovati.