B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Kako ohladiti motor?

Kako ohladiti motor?
Mehaniki pogosto opažajo, da skušajo vozniki na različne načine ohladiti motor vozila, ko zakuha na poti na dopust na primer.

Visoke poletne temperature imajo ob zagonu motorja pozitiven učinek. Motor se hitreje segreje na delovno temperaturo prav tako tudi vsi njegovi sistemi za zmanjševanje škodljivosti izpušnih plinov. Ob običajni vožnji in ob pravilnem delovanju vseh sistemov vozila visoke poletne temperature v našem geografskem območju nimajo negativnih vplivov. Ob morebitni preobremenitvi vozila ali okvari se negativni vplivi hitreje pokažejo, s tem pa se ob pravilnem zaščitnem ukrepanju preprečijo večje poškodbe.

Kdaj je tisti alarm na merilnikih temperature, ko moramo avto ustaviti. Je dovolj, da le odpremo pokrov motorja?
Preventiva je boljša kot kurativa. Najbolj učinkovito preprečimo pregretje motorja z rednim vzdrževanjem vozila in morebitnim dodatnim pregledom pravilnega delovanja hladilnega sistema pred načrtovano daljšo potjo. Mejne temperature, pri katerih se sproži alarm pregrevanja, so med proizvajalci in celo med modeli istega proizvajalca različni.. Če želimo učinkovito ohladiti motor moramo najprej ugotoviti vzrok povišanja delovne temperature in na osnovi tega podatka ustrezno ukrepati. V primeru preobremenjujoče vožnje je to treba prilagoditi tako, da zmanjšamo potrebo po navoru, moči in hitrosti. Občasno si lahko pomagamo tudi z izklopom dodatnih porabnikov energije, vklopom klimatske naprave in vklopom gretja v kabini vozila. V primeru okvare hladilnega sistema motorja pa je treba prekiniti vožnjo, počakati, da se ohladi motor in poskusiti odpraviti napako ali poiskati strokovno pomoč za odpravo le te.

Če motor zakuha pa moramo najprej varno ustaviti vozilo in čim prej ugasniti motor. Potem previdno odpremo pokrov motorja, da nas slučajno ne popari pregreta tekočina in pustimo vse ostalo mirovati, kot je vsaj pol ure, da se deloma ohladi. Šele nato preverimo nivoje tekočin in jih po potrebi dolijemo s počasnim dodajanjem. Pregretega motorja nikoli ne polivamo z vodo, kar je napaka prenekaterega voznika.

Prav tako se vode tudi ne doliva v hladilni sistem, dokler je le ta pregret. Ob takem početju lahko zaradi hipne uparitve vode pride do poškodb nas samih, zaradi toplotnega šoka pa do trajnih poškodb materialov v samem motorju. Dolijemo lahko tudi čisto vodo v primeru, da nimamo namenske hladilne tekočine za dotično vozilo. Je pa v takem primeru vedno treba hladilno tekočino čim prej v celoti zamenjati.

Kako vemo, da je prišlo do hujše napake v hladilnem sistemu, na primer puščanje vode? V to nas v večini primerov opozori kazalec temperature motorja, kontrolna lučka pregretja ali nivoja hladilne tekočine oziroma pri novejših vozilih največkrat sporočilo na ekranu instrumentne plošče ob spremljajočem zvočnem signalu. Ko nas na pregrevanje motorja opozorijo znaki, kot so para in dim izpod pokrova, vonj po pregretih različnih materialih v motornem prostoru ali pa pomanjkanje moči motorja je to že zelo pozno in v večini primerov pomeni večjo okvaro in poškodbe motorja.
Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna