Poznate opozorilne znake za okvaro motorja?
Poškodbe motorja, še
posebej pri starejših avtomobilih, običajno pomenijo, da se popravilo vozila ne
splača več, saj so stroški večji od vrednosti vozila. To lahko preprečite, če
pozorno spremljate in prepoznate opozorilne znake.
Prva stvar, ki vas bo
opozorila na to, da se z motorjem avtomobila dogaja nekaj slabega, je lučka na
armaturni plošči. A takrat je lahko že prepozno, saj se poškodbe in okvare
začnejo preden resnejšo težavo v delovanju sporočijo vgrajeni senzorji.
Takšen primer je
denimo lučka za tlak olja v motorju. Ko se prižge, je namreč prav lahko
prepozno in le upamo lahko, da težava še ni povzročila prevelike škode. Prav
zaradi tega je najbolje, da voznik pozorno spremlja delovanje motorja in
reagira takoj, ko začuti ali zasliši kakšno spremembo. S tem lahko marsikatero
napako prepozna dovolj zgodaj in s tem zmanjša možnost okvare in seveda prepreči
velike stroške popravil.
Zvoki povedo veliko
Če med vožnjo ali pa
v mirovanju pri delovanju motorja zaslišite sumljive zvoke, so za to lahko zelo
različni razlogi. Hrup, podoben tiktakanju denimo lahko pomeni okvaro ventilov,
rožljanje opozori na izrabo verige, cepljenje jermena in možnost, da se ta
zlomi pa izda trušč, podoben mletju. Ropotanje izpod pokrova motorja običajno kaže
na premalo mazanja ali celo ukrivljene ventile, poškodbo ležaja na ojnici izda
»utripajoč« zvok pri različnih hitrostih, pokanje iz motornega prostora pa
lahko pomeni marsikaj, tudi obrabo odmične gredi, kar pelje v večjo okvaro
motorja.
Prihajajočo okvaro
lahko tudi vidimo
Na težave vozilo
opozarja tudi z »dimnimi signali«. Če so izpušni plini modrikasti, je za to
lahko več vzrokov. Najbolj nedolžen je preveč olja, kar ni težava saj to zgori
in se sprosti skozi izpuh. Po drugi strani so lahko za to tudi drugi razlogi,
denimo okvarjeni batni obročki.
Tudi bel dim iz
izpuha ni nujno znak okvare, še posebej v hladnih mesecih, a mora po nekaj
kilometrih vožnje izginiti. Če dim vztraja, je to lahko zaradi odpovedi tesnila
glave motorja, kar pomeni, da vanj vstopa voda, bel dim pa je para. Okvara
tesnila lahko povzroči tudi moder dim, saj tega povzroči vdor olja v
izgorevalno komoro.
Znak za alarm je rjavo-bela
pena olja v odprtini za dolivanje olja, saj to pomeni počeno tesnilo glave motorja.
Manj dramatičen je črn dim iz izpušnega sistema, ki so znak nepopolnega
zgorevanja goriva. Vzrok so lahko slabe svečke ali težave z lambda sondo.
Seveda je prva stvar, ki jo lahko naredimo, da do takšnih reči sploh ne pride,
da poskrbimo za redno servisiranje avtomobila, veliko pa lahko k dobremu
delovanju pripomoremo tudi s primernim ravnanjem z avtomobilom. To med drugim
pomeni, da ga hladnega ne priganjamo, predvsem pa, da smo vselej pozorni na
znake, ki izdajo, da nekaj ni tako kot bi moralo biti. Tako za preventivo kot
popravilo, ko nekaj gre narobe, boste najboljšo pomoč pri izbiri delov in
potrošnega materiala zagotovo našli v trgovinah GMT Avtodeli.