Pri nekaterih električnih menjava pnevmatika na 14.000 kilometrov
Najnovejše ugotovitve raziskave o zadovoljstvu kupcev
pnevmatik z originalno opremo v ZDA kažejo, da so lastniki električnih vozil
manj zadovoljni z vzdržljivostjo svojih pnevmatik.
Raziskava med kupci je pokazala, da lastniki električnih
vozil pričakujejo, da se bodo pnevmatike obrabile podobno kot pri vozilih z
motorjem z notranjim zgorevanjem. Vendar ni tako – pnevmatike na električnih
avtomobilih se zaradi večje teže električnih avtomobilov in njihovega večjega
navora obrabijo veliko hitreje.
Medtem, ko pri povprečnem avtu z notranjim zgorevanjem
večina ljudi menja gume približno vsakih pet let (interval pomembno vpliva na
število prevoženih kilometrov), bi morali pri nekaterih električnih avtomobilih
pnevmatike za nove menjati celo vsako leto.
Bodimo natančni: CDK Globalova analiza "Servis
električnih vozil: danes in jutri" za leto 2023 ugotavlja, da priporočeni
servisni načrti za večino električnih vozil v ZDA vključujejo letni pregled in
menjavo pnevmatik. Za ford mustang mach-E je priporočena menjava pnevmatik v
ZDA vsako leto ali na vsakih 16.000 kilometrov, za hyundai ioniq 6 vsako leto
ali vsakih 14.000 kilometrov, za poltovornjak GMC Hummer EV pa vsakih 12.000
kilometrov.
To je tudi priložnost za mehanične delavnice, saj so
pregledi električnih vozil zaradi manjšega števila gibljivih delov motorja
redkejši in manj obširni. Tudi prodajalci sami vedo, da so lahko pnevmatike
Ahilova peta električnih avtomobilov. V zgoraj citirani študiji je do 18
odstotkov intervjuvanih direktorjev avtomobilskih prodajalcev izjavilo, da bo
vzdrževanje pnevmatik najpogostejša težava lastnikov EV med obiski servisa. To
postavlja pnevmatike v skupno drugo vrsto pričakovanih težav z električnimi
avtomobili. Skupaj s pnevmatikami so se pod vrhom znašle težave z zasloni. Suvereno
prvo mesto pripada težavam, povezanimi s programsko opremo.