B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Kako lahko zmanjšate obrabo delov vašega avtomobila?

Kako lahko zmanjšate obrabo delov vašega avtomobila?

Olje, zavore, gume. Tudi sami lahko vplivate na življenjsko dobo avtomobila.

Popravilo avtomobila pogosto stane veliko denarja, ne glede na to, ali gre za električni, bencinski, hibridni ali dizelski model. Dobra novica je, da se lahko izognete številnim okvaram in posledični škodi, če upoštevate nekaj osnovnih pravil. Tukaj je nekaj GMT nasvetov.

Redno preverjajte nivo olja

Motorno olje je bistvenega pomena za pravilno in dobro delovanje pogonskega motorja. Naloga voznika je, da redno preverja nivo motornega olja v motorju. Nekateri avtomobili imajo indikator za nivo olja, spet drugi je nimajo. Lahko se zgodi, da lučka ne deluje. Ker je servisni interval dolg, avto pa zapelje v delavnico le enkrat na leto, obstaja možnost, da dolgo časa vozimo s premalo olja v motorju. Prav zato je treba stalno preverjati nivo motornega olja. Nivo motornega olja preverimo, ko je motor topel, na delavni temperaturi. Najbolje je to storiti po krajši poti. Pakirajte na ravni podlagi, po koncu vožnje počakajte minuto ali dve, da se olje usede, nato pa se s šipko preveri nivo olja. Na šipki mora biti olje v območju med oznako minimum in maksimum. Naredite več meritev.

Pazite tudi na olje v menjalniku

Redna menjava olja je najboljši porok, da bo življenjska doba menjalnika dolga, da bo prestavljanje ostajalo gladko in da ne bo prihajalo do pretirane obrabe sestavnih delov. Ob tem pa je potrebno opozoriti na pomen kakovostnega nadomestnega olja. Čeprav olje v menjalniku ni izpostavljeno takšnim pritiskom in temperaturam, kot motorno olje, pa z veliko prevoženimi kilometri vseeno pride do izgubljanja viskoznosti in zasičevanjem s kovinskimi delci ali celo vodo. V teh primerih bo prihajalo do hujših posledic, kot so zdrs mokre sklopke, abrazije sestavnih delov ali v najslabšem primeru do popolne odpovedi menjalnika. Novo olje v menjalniku je največkrat rdečkasto rožnate barve. Ko olje potemni ali postane mlečno (vdor vode), je to znak, da je menjava nujna.

Skrb za zavore in sklopko prihrani veliko denarja

Velja pravilo: bolj, kot je agresiven slog vožnje, večja je obraba delov. Zelo pomembno je, da tudi pri servisiranju zavornega sistema in zamenjavi njegovih komponent uporabljamo dele kakovostne izdelave in enakovredne konstrukcijske izvedbe, kot so bili v prvo vgradnji, in da ne zanemarimo pregleda ostalih komponent podvozja, ki so lahko prav tako že izrabljene. Vzrok škripanja so lahko tudi izrabljene zavorne ploščice in diski, poškodovana ležišča zavornih ploščic ali vodila zavorne čeljusti, ki lahko povzročajo blokiranje in pregrevanje zavor in s tem spremembo frekvenčnih območij resonance. Pogosto pa se zgodi tudi, da se zvoki pojavljajo zaradi prisotnosti umazanije, rje, kamenčkov in drugih tujkov, ki lahko pridejo med zavorno ploščico in disk ali ostale dele sistema. Tudi kakovost opravljene storitve zamenjave delov zavornega sistema velik vpliv na pojav škripanja, zato se je potrebno držati navodil, skrbeti za popolno čistočo in gibljivost sestavnih delov ter podmazovanje vodil, a samo tam kjer je to potrebno po navodilih proizvajalca. Podmazovanje nekaterih vrst vodil zavornega sistema lahko privede prav do nasprotnega učinka, kot ga pričakujemo, saj določena vodila s svojo togostjo skrbijo za pravilno odvajanje zavornih ploščic od zavornega diska in s tem preprečujejo pregrevanje. 

Obremenitev pnevmatik

Sami lahko s slogom vožnje vplivate tudi na pnevmatike in amortizerje. Pnevmatike so edini stik vozila s podlago. Če pnevmatike svoje funkcije ne opravljajo popolno, se zavorna pot poveča, oprijem v ovinkih se zmanjša, posledice so lahko usodne. Redno preverjajte tlak v pnevmatikah. Če je prenizek, se povečata kotalni upor in obraba. S tem se poveča tudi poraba goriva, tudi za do 0,3 l/100 km. Premočno upogibanje pnevmatik segreje gumo in lahko celo povzroči, da pnevmatika poči. Druga skrajnost je prevelik tlak. Pogosto slišite namig, da bi morali preprosto povečati tlak v pnevmatikah, da bi prihranili gorivo. Načeloma je to celo razumljivo. Višji, kot je tlak, manjša je naležna površina pnevmatike in s tem se zmanjša tudi poraba goriva. Vendar pa ne trpi le udobje pri vožnji (ključna beseda: poskočnost), temveč predvsem oprijem.

Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna