Je to dokaz, ki so ga potrebovali električni?

Nemški avtomobilski klub ADAC je s pomočjo lastnih
podatkov iz intervencij, ki jih je v letu 2023 opravil pri kar 3,5 milijona
okvarah, izluščil kateri avtomobili se najbolj pogosto kvarijo. Izstopali so
električni avtomobili, a ne v slabem, pač pa so se izkazali za občutno bolj
zanesljive od bencinskih in dizelskih.
Statistika ADAC-a je za leto 2023 torej pokazala, da so
se električni avtomobili kvarili manj pogosto kot avtomobili s termičnimi
motorji. V raziskavo so vključili le tri leta starih avtomobilov, ki so bili
prvič registrirani leta 2021. Zanimiv je že kumulativni podatek, ki kaže, da so
pri električnih morali posredovati pri 2,8 okvarjenega avtomobila na 1.000,
medtem ko se je pri klasičnem pogonu pokvarilo 6,4 avtomobila na 1.000 vozil.
Kot pravi ADAC, se razlika med okvarami povečuje, saj
je letošnjih 3,6 avtomobila bistveno več kot leta 2020, ko so imela tri leta
stara električna vozila le za 1,9 avtomobila manj okvar kot motorji z notranjim
zgorevanjem.
Najpogostejši vzrok okvar v letu 2023 je bila
okvarjena ali izpraznjena zagonska baterija, ki je pri električnih zakrivila
kar največ neplaniranih postankov s posredovanjem kluba ADAC. Na drugem mestu
so bile težave s pnevmatikami, tretje mesto med bencinskimi in dizelskimi
modeli pa so zasedle težave z motorjem oziroma upravljanjem motorja. Pri
slednjih so bile razlike med električnim in klasičnimi pogoni največje (1,2
proti 0,2 vozila). Zanimivo, da se vrstni red obeh tipov pogonov večinoma
ujema, a so pri električnih tretje mesto zasedle težave z okvarami
zaganjalnika, alternatorja, električnega sistema in luči. Še redkeje so težave
povzročali sistemi zaklepanja in zavore.
Če kot vzrok za okvaro izvzamemo pnevmatike (povprečna
kilometrina pri motorjih z notranjim izgorevanjem je večja), se pri primerjavi
pogostosti okvar med električnimi avtomobili in avtomobili z motorjem z
notranjim izgorevanjem najbolj razlikujeta dve področji: zaklepanje in področje
pogonskega sistema. Pri slednjem lahko krivca iščemo v razliki med pogoni,
predvsem v tem, da je električni motor neprimerno bolj preprost od denimo
bencinskega. Pa tudi pri zaklepanju so lahko razlogi za tako velike razlike (0,1
proti 0,5 vozila na 1.000) v sistemih za samodejno odklepanje in zaklepanje, ki
so pri električnih izjemno pogosti, njihova prednost pa je, da težje pride do
zaklenjenega ključa v vozilu.
ADAC je, kljub zelo zgovorni statistiki poudaril, da zbrani
podatki ne dajejo definitivnega podatka o tem ali so električni avtomobili
zares bolj zanesljivi in manj pokvarljivi od bencinskih in dizelskih, bodo pa
razmere na terenu pridno spremljali še v prihodnje.