B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Je to dokaz, ki so ga potrebovali električni?

Je to dokaz, ki so ga potrebovali električni?

Nemški avtomobilski klub ADAC je s pomočjo lastnih podatkov iz intervencij, ki jih je v letu 2023 opravil pri kar 3,5 milijona okvarah, izluščil kateri avtomobili se najbolj pogosto kvarijo. Izstopali so električni avtomobili, a ne v slabem, pač pa so se izkazali za občutno bolj zanesljive od bencinskih in dizelskih.

 

Statistika ADAC-a je za leto 2023 torej pokazala, da so se električni avtomobili kvarili manj pogosto kot avtomobili s termičnimi motorji. V raziskavo so vključili le tri leta starih avtomobilov, ki so bili prvič registrirani leta 2021. Zanimiv je že kumulativni podatek, ki kaže, da so pri električnih morali posredovati pri 2,8 okvarjenega avtomobila na 1.000, medtem ko se je pri klasičnem pogonu pokvarilo 6,4 avtomobila na 1.000 vozil.

Kot pravi ADAC, se razlika med okvarami povečuje, saj je letošnjih 3,6 avtomobila bistveno več kot leta 2020, ko so imela tri leta stara električna vozila le za 1,9 avtomobila manj okvar kot motorji z notranjim zgorevanjem.

Najpogostejši vzrok okvar v letu 2023 je bila okvarjena ali izpraznjena zagonska baterija, ki je pri električnih zakrivila kar največ neplaniranih postankov s posredovanjem kluba ADAC. Na drugem mestu so bile težave s pnevmatikami, tretje mesto med bencinskimi in dizelskimi modeli pa so zasedle težave z motorjem oziroma upravljanjem motorja. Pri slednjih so bile razlike med električnim in klasičnimi pogoni največje (1,2 proti 0,2 vozila). Zanimivo, da se vrstni red obeh tipov pogonov večinoma ujema, a so pri električnih tretje mesto zasedle težave z okvarami zaganjalnika, alternatorja, električnega sistema in luči. Še redkeje so težave povzročali sistemi zaklepanja in zavore.

Če kot vzrok za okvaro izvzamemo pnevmatike (povprečna kilometrina pri motorjih z notranjim izgorevanjem je večja), se pri primerjavi pogostosti okvar med električnimi avtomobili in avtomobili z motorjem z notranjim izgorevanjem najbolj razlikujeta dve področji: zaklepanje in področje pogonskega sistema. Pri slednjem lahko krivca iščemo v razliki med pogoni, predvsem v tem, da je električni motor neprimerno bolj preprost od denimo bencinskega. Pa tudi pri zaklepanju so lahko razlogi za tako velike razlike (0,1 proti 0,5 vozila na 1.000) v sistemih za samodejno odklepanje in zaklepanje, ki so pri električnih izjemno pogosti, njihova prednost pa je, da težje pride do zaklenjenega ključa v vozilu.

ADAC je, kljub zelo zgovorni statistiki poudaril, da zbrani podatki ne dajejo definitivnega podatka o tem ali so električni avtomobili zares bolj zanesljivi in manj pokvarljivi od bencinskih in dizelskih, bodo pa razmere na terenu pridno spremljali še v prihodnje.

Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna